Kisah Dia Dan Squasy

Assalamualaikum dan salam sejahtera geng! Tak lupa, ANNEYONGHASEYO! 

Cantik tak header baru? Header ni gambar bebudak batch aku, Anarchive.

"Anarchive? Hari tu Anarchi?,"

Disebabkan ade kontroversi dengan nama Anarchi, jadi kami telah sepakat untuk menukar nama batch. So here it is. Anarchive. Ape ape pun kami tetap kami tak kira lah ape nama yang kami guna. Kami bersatu, kami satu family. 

Seperti tajuk, entry ni ade kaitan dengan Squasy. Agak agak ape yang bermain lam kepala otak korang? Aku pi tengok pertandingan Squasy? Aku masuk pertandingan Squasy?

Siapa pulak 'Dia' yang aku nyatakan kat tajuk? Dato' Nichole Ann David? Azlan Iskandar?

Okay, cukup lah nak main teka teki. Actually 'Dia' yang aku maksudkan adalah adik aku yang bongsu, Am. Entry kali ni memang entry untuk mempopularkan Am. Kalau Am baca ni, mesti kembang kempis je hidungnye yang memang dah kembang tu =.='

Kisah Dia Dan Squasy
*Am

Am merupakan pemain Squasy kat sekolah. Boleh dikatakan pemain Squasy sekolah yang pertama lah. Sejarah tu. Tahun lepas Am masuk perlawanan Squasy peringkat MSSPk (Majlis Sukan Sekolah Sekolah Perak) dan memperoleh tempat ke-5. Padahal masa tu Am baru mula berlatih Squasy. Baru 3 bulan berlatih dah berjaya dapat tempat ke-5 dalam Perak. Am terpilih untuk compete dengan bebudak top5 untuk dapat main peringkat kebangsaan tapi Am gagal.

Bagi aku, perkara tu agak membanggakan. Tak sangka Am ade bakat, potensi untuk jadi pemain Squasy. Masa aku nak join Bola Tampar and Bola Jaring masa sekolah dulu, start sekolah dah kena berlatih. Baru boleh mahir and dapat top5. Itu pun aku main sukan berkumpulan tapi Am solo kot.

So, memandangkan MSSPk tahun ni aku ikut Am ke Ipoh untuk lawan Squasy terniat di hati nak cerita pengalaman tengok orang main Squasy (Excited macam tengok Dato' Nichole Ann David main je =.='). Let's cekedout !

Hari first which is on 14 Februari (hari kekasih gitu. Muslims, sila jangan sambut valentine). Kitorang sampai pusat Squasy tu seawal jam 7.45am. Mengikut jadual, perlawanan akan start pada pukul 8.00am malangnya dah dekat pukul 9.00am pun still takde pengumumam untuk mulakan perlawanan. Janji Melayu la katakan. Time tu agak membara jugak hati ni memandangkan aku bukan jenis boleh bersabar sangat.

Tak lama lepas tu urusetia buat pengumumam kumpulkan semua peserta untuk buat undi perlawanan. Bila tengok jadual perlawanan, memasing mengeluh. Am dan dua orang lagi kawan sekolahnya hanya akan ade perlawanan padam pukul4.00pm. Truly a waste of time lah kan datang seawal 7.00pg and terpaksa tunggu sampai 9.00pg. So then, kitorang gerak ke rumah Abah Ar who is our uncle. Selama kitorang berada di Ipoh kitorang tumpang rumah Abah Ar dan Abah Ar lah orang yang bertanggungjawab menghantar dan mengambil Am dari pusat Squasy.

Pada sebelah petangnya, baru Am start lawan. Perlawanan pertama menentang daerah Batang Padang (kalau tak silap aku). Dengan budak Melayu. Am menang 3-0 which is good. Next match (keesokan hari), Am lawan budak Cina dari daerah Kinta. Am menang jugak 3-0 tapi set yang akhir agak sengit (12-14).

Pada 16 Februari, Am dijadualkan berlawan dengan seorang budak India. Budak India tersebut merupakan lawan Am tahun lepas. Semua ahli keluarga kitorang berharap Am dapat kalahkan budak tu. Jenuh sorak lebih lebih sampai hilang suara tapi nasib tak menyebelahi Am. Secara keseluruhan, Am dapat tempat ke-4 tahun ni.

Kisah Dia Dan Squasy

Kisah Dia Dan Squasy

Kisah Dia Dan Squasy
*woot woot, bebudak pompuan kat belakang tu usha Am. HAHA

Kisah Dia Dan Squasy

As a result, Am berjaya menempatkan diri untuk masuk perlawanan Squasy peringkat kebangsaan. Tahun ni kat Penang, berlangsung masa seminggu cuti sekolah bulan Mac hari tu (tak ingat tarikh). Unfortunately, kontigen Perak semua tewas. But still ade la jugak beberapa orang dapat Top 10. 

Okay cerita dah habis. Ape ape pun aku sebagai big sis doakan Am berjaya untuk masa depan pulak.

p/s : Nak ajak sepupu sepapat pi Lost World of Tambun aa. Gian nak main air!

Post a Comment

1 Comments