ANARCHI

Assalamualaikum dan salam sejahtera geng !

First of all, ayat yang selalu blogger letak kalau lama tak update; blog kesayangan aku ni dah bersawang dah berhabuk. So sorry readers sebab buat korang tertunggu tunggu aku update (ayat orang perasan). 

Bayak perkara berlaku kat aku lately yang tak sempat aku nak bagitau korang. Aku agak busy sejak bergelar siswi UiTM Seri Iskandar (*bangga gile =.='). Alhamdulillah aku berjaya mendapat tempat kat UiTM Seri Iskandar dalam bidang senibina. Yup, I'm going to be an architect, if Allah wills. Anyway, entry kali ni khas aku nak berkongsi dengan korang tentang kehidupan aku kat sini (dah masuk dua bulan). Let's cekedout !

Sebelum mendaftar, perasaan tak sabar nak masuk U memang dah sejati dalam diri. Mana tak nya, hampir 10 bulan duduk rumah doing nothing! Memang sessi menambah lemak jela duduk rumah. Tapi yang tak best nya, daftar masuk UiTM pada 6 Sept 2011 iaitu pada hari ke-8 raya. Rasa tak puas je beraya. Selalunya beraya paling kurang pun 2 minggu tetiba kena had pulak raya tahun ni. Walau apepun, aku dah selamat serah diri dah kat UiTM. Hari first memang kekok gile dengan roomate. Buat pengetahuan, roomate aku adalah Am dah Alia. Am dari Parit Buntar manakala Alia dari Kelantan. Bila mula mula dapat tau roomate sama nama dengan aku, terasa leceh betul or memang dah nasib. Sejak sekolah rendah lagi aku akan rapat dengan member yang sama nama dengan aku. Jodoh kot?

ANARCHIve
*Am dan Alia

Kalau masa sekolah dulu ade minggu orentasi, kat UiTM minggu orentasi dipanggil Minggu Destini Siswa (MDS). Patotnya siswa jela yang kena orentasi kan? Susah susah je siswi join sekali, bukan ada nama 'siswi'. Haha. Korang faham ke tak ape yang aku cakap ni? =.='

Minggu MDS takde lah seteruk orentasi, ade riadah, sukaneka segala. MDS just nak bagi pengenalan tentang ape yang ade kat UiTM. 

MDS berlangsung selama 4 hari. Habis je MDS, kami terus dibahagikan mengikut fakulti memasing. Start dari sini lah aku kenal dengan bebudak satu kelas. Kami satu batch semua satu kelas. Ade 60 orang semuanya. Member member kelas aku ni memang sempoi sempoi semuanya. Semuanya ade kelebihan dan kreativiti memasing.

ANARCHIve
*girls (30 people)

*boys(30 people)

Cerita soal kelas, memang enjoy. Walaupun assignment belambak tapi aku enjoy sebab buat benda yang aku minat. Just sedih takde belajar math. Aku ni gile math sikit. Kelas design lah yang paling best. Banyak projek melibatkan trip ke luar. Contohnya, kami bebudak Part1 archi dah pun pergi survey bangunan Menara Condong kat Teluk Intan. Kena lukis bangunan tu. Memang satu perkara yang tak pernah aku buat sebelum ni. Lagi satu trip ke Lumut dan Teluk Batik untuk survey man-made objects dan nature. Kena buat model berdasarkan ape yang kami nampak kat sana.

Serba sedikit gambar trip :

ANARCHIve

ANARCHIve

ANARCHIve

ANARCHIve

Kami pelajar senibina atau lebih dikenali sebagai archi ade persatuan sendiri, Architecture Student Association (Archisa). Setiap sem kami ade event seperti Archisport, Archidinner, Architalk dan Archiday. Archiday adalah event terbesar. Archisport dan Architalk dah pun berlalu. 

Serba sedikit gambar Archisport :

ANARCHIve


ANARCHIve

ANARCHIve

ANARCHIve

Event event Archisa ni Part03 yang handle but kami Part01 ditugaskan untuk jadi 'kuli'. Means kami membantu bebudak Part03 handle semu event. Penat memang penat but daripada jadi 'kuli' ni lah kami belajar macam mana nak handle semua evet supaya masa kami Part03 nanti kami boleh buat macam diorang ataupun lebih baik lagi. 

Harapan aku buat masa ni nak tetap belajar archi. Nak tabah dan sabarkan diri menempuh cabaran kat sini. So korang lah orang kuat aku untuk doakan aku berjaya. Haha. Takde ape nak cakap dah kot. See you guys on next entry ^^

p/s : Rase awkward gile menaip bila lama tak update. So sorry ayat macam karangan budak darjah 1 =.='

p/s/s : Tajuk entry kali ni ialah nama batch kami, Part01 archi.

p/s/s/s : credit image to : Muhammad Faiz

Post a Comment

9 Comments

  1. ~Goodluck for your study yeah ^^

    ReplyDelete
  2. finally.. hahaha.. penat doe nak tunggu entri kau.! HAHA :)

    gudluckk :) semoga kau trus tabah kat sana.. asmmnt belamba giler.! HAHA :)

    ReplyDelete
  3. wak dah lama tinggalkan sekolahh heee... eeeeE wak dh dateng niiii nk komen komennnnn..........

    ReplyDelete
  4. Tahniah! wahh, jd arkitek. hehe

    ReplyDelete
  5. kunjungan hangat.. kunjung balik ya. jangan lupa follownya.. :D

    ReplyDelete
  6. jieha@eunhyuk : tao tape ! busy ah susa na update . haha

    aleen : kte ta suke orentasi ! ^^

    aisyah : thanks !

    wak : thanks wak .. keja dah skrg ? hehe

    rihanna : thanks !

    anak-jelex : okayy ^^

    ReplyDelete